loading...
مجله تفریحی تهرانشهر
پارسا بازدید : 13 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

ترمز های الکتریکی چگونه کار می کنند؟

خودرو های هیبرید و همه خودرو های الکتریکی می توانند بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را دوباره تولید کنند یا باز تولید کنند. این روند توسط ترمز های الکتریکی یا تومز های احیا کننده انرژی انجام می گیرد. در این نوع ترمز انرژی جنبشی خودرو تبدیل به انرژی الکتریکی می شود و باتری ها را شارژ می کند. به عبارت دیگر هنگامی که راننده ترمز می گیرد انرژی جنبشی خودرو به جای اینکه به صورت گرما در دیسک های ترمز تلف شود صرف شارژ باتری ها می شود و به این ترتیب مجموعاً از مصرف انرژی خودرو کاسته می شود چون وقتی که دوباره خودرو نیاز به توان بیشتری برای شتاب گیری دارد این باتری ها موتور الکتریکی را تغذیه می کنند و خودرو به راحتی شتاب می گیرد. در یک خودروی الکتریکی موتور الکتریکی تنها منبع محرک خودرو است در حالیکه در یک خودروی هیبرید موتور الکتریکی در کنار یک موتور درون سوز که می تواند با بنزین یا هر سوخت دیگری کار کند با هم انرژی مورد نیاز برای حرکت خودرو را تامین می کنند. اما این موتور تنها منبع تامین انرژی نیست بلکه هنگامی که لازم باشد به صورت یک ژنراتور عمل کرده ایجاد ترمز می کند و انرژی جنبشی را تبدیل به انرژی الکتریکی می کند تا باتری ها را شارژ کند.

پارسا بازدید : 12 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

سیستم هیدرولیک دو طبقه در موتور سیکلت ها و خودروی های لوکس و با آخرین فناوری یافت می شود. مثلاً در موتور سیکلت های کمپانی BMW این فناوری وجود دارد. این سیستم از دو مدار مجزا تشکیل شده است. یکی مدار فرمان است که با فشردن پدال مستقیما با آن در ارتباط هستید. و مدار دوم که با یک کامپیوتر کنترل می شود مداری است که مستقیما به ترمز شما متصل شده است و نیروی بزرگی برای توقف خودرو فراهم می کند. زمانی که پدال ترمز را می فشارید در حقیقت یک سیگنال فشار از طریق مدار فرمان برای کامپیوتر ارسال می شود. کامپیوتر با اندازه گیری فشار متوجه می شود که راننده چقدر محکم ترمز گرفته است و با کمک یک سیستم سرو و پمپ نیروی متناسب با آن به سمت ترمز ها ارسال می کند، تا ترمز ها را فعال نماید. و اگر راننده کاری غیر معقول انجام دهد مثلاً در سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت محکم روی پدال ترمز بکوبد! کامپیوتر متوجه می شود که این کار منجر به چرخش خودرو یا حتی چپ شدن آن شود و تمام نیرو را به صورت ناگهانی به سمت ترمز ها اعمال نمی کند و در عوض از سنسور های سرعت و سنسور ABS استفاده می کند تا بهترین فشار ممکن را برای متوقف کردن خودرو به مدار ثانویه اعمال نماید تا حدی که کنترل خودرو از دست راننده خارج نشود. یکی دیگر از برتری های سیستم ترمز دو طبقه این است که چون مدار فرمان کاملاً مجزا است گرمای سمت فشار بالا به سمت مدار فرمان ترمز منتقل نمی شود. یکی از ایراداتی که به این نوع سیستم وارد شده است این است که دو سیستم هیدرولیک مجزا داردیم که باید برای تعمیرات و نگهداری آنها توجه بیشتری انجام شود.

پارسا بازدید : 25 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

اگر خودرو شما دچار احساس لرزش و فرمان لرزان بود به احتمال فراوان چرخ‌های خودرو شما احتیاج به هم ترازی دارند و داشتن یک تراز مطمئن در چرخ‌ها می‌تواند بخش مهمی‌از هزینه تعمیر و نگاه داری وسیله نقلیه شما را کاهش داده و در هزینه و پول شما در دراز مدت صرفه جویی کند.

hawkeye_elite_lg-alignment

پارسا بازدید : 159 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

اتومبیل زیبایی که چند سال پیش پول خریدش را نداشتید و امروز آن را با قیمتی مناسب پیدا کرده اید، البته دست دومش را! در اینجا می بینید که چگونه باید یک اتومبیل دست دوم از نمایندگی یا یک شخص بخرید.

۱- از هرکجا که می توانید آگهی فروش اتومبیل پیدا کنید. از آگهی نمایندگی ها در روزنامه تا آگهی های شخصی چاپ شده و آنلاین. این گونه می توانید از اتومبیل های فروشی در شهر خود باخبر شوید. اغلب نمایندگی ها، اتومبیل ها را پیش فروش می کنند که معمولاً گران تر هستند و گارانتی محدودتری دارند.

۲- لیستی از ویژگی هایی که می خواهید اتومبیل داشته باشد بنویسید، همراه با کیلومتر مصرفی قابل قبول و دیگر شرایط.

۳- با فروشندگان اتومبیل های انتخابی تان قرار ملاقات بگذارید و دوستانی که خوره اتومبیل هستند را هم همراه خود ببرید. از هر چیزی یادداشت برداری کنید.

۴- بپرسید چگونه از آن مراقبت کرده اند و اتومبیل ها را به دقت بازرسی کنید. حواس تان به زنگ زدگی ها باشد. از افرادی که اتومبیل دست دوم خریده اند سؤال کنید. تجربه ی آن ها می تواند به شما کمک کند.

۵- از فروشنده سوال بپرسید تا مبادا آخر سر گرفتار جنس بنجل شوید. سؤالاتی مثل، کیلومتر مصرفی ماشین، صاحبان قبلی اتومبیل و همچنین تصادفات و صدماتی که به اتومبیل وارد شده است. و اگر فروشنده با شما صادق نیست از اهل فن برای یافتن پاسخ این سؤلات کمک بگیرید.

۶- ماشین را امتحان کنید. آیا در آن راحتید؟ به آزاد راه بروید، صفر تا صد آن را امتحان کنید تا ببینید قدرت اتومبیل چقدر است. نیش ترمز بزنید ببینید خوب عمل می کند. تمام چراغ ها، چراغ ترمز، نور بالا، نور پایین، چراغ خطر، مه شکن، راهنماها، برف پاک کن، رادیو، بخاری، کولر و پنکه را روشن کنید و از دوست تان بخواهید چراغ ها را کنترل کند. درها، پنجره ها و بوق را امتحان کنید. به لاستیک اتومبیل دقت کنید ببینید آج خوبی دارند یا نه. چون لاستیک نو چند صد هزار تومانی خرج دارد.

۷- وقتی اتومبیل مورد پسندتان را پیدا کردید، آن را به مکانیکی برده و چک کنید.

۸- بعد از اینکه با نمایندگی سر قیمتی توافق کردید، فرم های لازم از جمله صورت معامله و سند اتومبیل را به شما تحویل می دهد.

نکات و هشدارها

اگر فروشنده ای می خواهد سریع معامله را ختم کند، بهتر است از او دوری کنید. معلوم نیست چه ماشینی را می خواهد قالب شما کند، اما در اینکه می خواهد جیب شما را خالی کند شکی نیست.

شماره شناسایی اتومبیل را با شماره ی روی داشبورد یا زیر کاپوت یا کناره در و نیز برگه ی صورت معامله مطابقت دهید. عدم تطابق شماره نشان دهنده ی دزدی بودن قطعات و یا خود اتومبیل می باشد.

اگر فروشنده سند را تحویل نمی دهد، یعنی اینکه قسط اتومبیل را پرداخت نکرده است. همراه فروشنده به بانک رفته و بدهی را صفر کنید. بدون سند اتومبیل شما ثبت نمی شود.

پارسا بازدید : 9 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

در این کتاب می خوانیم:
– آشنایی با سیستم سوخت رسانی و جرقه
– نکات عیب یابی و نگهداری
– معرفی تجهیزات خودرو
– گارانتی

این خودرو دوران بسیار خوبی را در بازار کشور ما سپری کرد و حتی با وجود خودروهای جدید هنوز هم نقش خود را به عنوان یک خودروی پر طرفدار تا به امروز حفظ کرده است. این خودرو به علت قیمت مناسب و مصرف پایین، خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و خود را در جایگاه پرفروشترین خودروهای بازار داخلی قرار داد. سرویس آسان و دسترسی به قطعات یدکی و خرید و فروش راحت آن از دیگر مزایای مهم این خودرو به شمار می رود این خودرو در مدلهای ۱۳۲ ,۱۴۱ ,GTX , LX , CD 5 , DM تولید و به بازار عرضه شد. شاید این خودرو بعضی اوقات بد قلق می شود ولی امروز یکی از دوستان بسیار خوب شماست. دوستی به نام پراید.

پارسا بازدید : 17 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

طراحی و تولید این خودرو با آخرین دستاوردهای مهندسی و استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد. شتاب بالا، قابلیتهای دینامیکی خوب، سازگاری با محیط زیست و مصرف سوخت پایین از ویژگیهای این خودرو به شمار می رود. این اتومبیل در انواع مختلف بنزینی و دیزلی در فرانسه تولید شده است. مدل HDI بنزینی آن در شرکت ایران خودرو تولید شد و با تکامل آن در تیپهای مختلف به بازار ارائه شد. بله او کسی نیست جز دوست شما پژو ۲۰۶

پارسا بازدید : 396 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

دریافت خلافی،نمره منفی، اطلاع از جابه جایی اتومبیل به پارکینگ پلیس، اطلاع وضعیت راه بین دو شهر خاص از طریق پیامک

 شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید خلافی خودرو خود را گرفته و آن را پرداخت کنید. مسلما برای این کار باید وقت زیادی را صرف کنید چون ابتدا باید به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید و با پرداخت مبلغ ۱۸۰۰ تومان  خلافی خودرو را دریافت کنید، و تازه پس از آن باید مبلغ خلافی را پس از سپری کردن مدتی در صف یکی از شعب بانک ملی یا دستگاه های خودپرداز پرداخت نمایید. اما اگر به شیوه های  زیر عمل کنید می توانید به راحتی و به سرعت و بدون اینکه از خانه خارج شوید خلافی خودرو را پرداخت نمایید:

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 43
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 61
  • بازدید ماه : 55
  • بازدید سال : 382
  • بازدید کلی : 2,019