loading...
مجله تفریحی تهرانشهر
پارسا بازدید : 19 دوشنبه 14 بهمن 1392 نظرات (2)
این روزها، گران‌ترین آگهی به برنامه ورزشی ۹۰ تعلق دارد که هر ثانیه آن هشت‌ میلیون‌ و ۱۴۳‌ هزار و ۲۰۰ ‌تومان قیمت دارد.

امروزه بسیاری از افراد برای فروش کالاهای خود و یا تجارت از ابزارهای تبلیغاتی استفاده می‌کنند. بیلبورد، تراکت، توزیع سی‌دی و ... همگی جزء ابزارهایی است که در سطح جامعه برای فروش کالا استفاده می‌شود. اما در ایران مهم‌ترین ابزار برای تبلیغات، رسانه ملی و صدا و سیماست. رادیو و به‌ویژه تلویزیون به دلیل اینکه مخاطب بسیار بالایی دارد بیشتر مورد توجه افرادی قرارگرفته که به دنبال تجارت و ارائه خدمات هستند.

به گزارش دانا، انواع آگهی در قراردادهای سازمان صداوسیما شامل «گزارش آگهی» (رپورتاژ)، «حک آرم»، «دعوت به تماشا»، «زیرنویس»، «بین برنامه» و «بعد از برنامه» است که صداوسیما مقررات بسیار مفصلی هم درباره نوع نشان‌دادن آنها دارد.

هر برنامه در رادیو و تلویزیون دارای یک «طبقه» است که هزینه تبلیغات نیز با توجه به همین طبقه در هر برنامه مشخص می‌شود. هزینه پیام‌های بازرگانی بر اساس قیمت پایه هر ثانیه در هر طبقه و ضریب ماه‌های سال، مشخص می‌شود. مثلا در شبکه اول سیما، در مهر ۹۲، برنامه ساعت هفت صبح دارای طبقه ۲۰ است و برنامه ترکیبی ساعت ۱۶:۴۵، دارای طبقه ۱۷ است.

در انتهای هر سال، اداره کل بازرگانی صداوسیما قیمت پایه هر ثانیه آگهی در هر طبقه را برای سال بعد مشخص می‌کند. این قیمت پایه در هر ماه از سال، به جز فروردین، ‌درصدی نیز افزایش می‌یابد که بیشترین آن مربوط به ماه اسفند با ۶۰‌ درصد افزایش قیمت پایه آگهی نسبت به فروردین‌ماه است.

هر ثانیه آگهی در تلویزیون ایران در طبقه یک، دو‌ هزار تومان و در طبقه ۳۵ که بالاترین طبقه آگهی‌هاست، یک‌ میلیون‌ و ۸۰‌ هزار‌ تومان قیمت دارد. البته برای برخی از برنامه‌های بسیار پرمخاطب، به آخرین طبقه، ‌درصدی هم اضافه می‌شود.

این روزها، گران‌ترین آگهی به برنامه ورزشی ۹۰ تعلق دارد که هر ثانیه آن هشت‌ میلیون‌ و ۱۴۳‌ هزار و ۲۰۰ ‌تومان قیمت دارد.

در هر دو نوع قرارداد یک و دو که در اداره کل بازرگانی وجود دارد، هزینه هر ثانیه رپورتاژ در یک برنامه بین ۶۰ تا ۷۰‌ درصد نرخ طبقه آن برنامه است. قیمت هر ثانیه حک آرم شرکت‌ها در یک برنامه ۵۰‌ درصد نرخ طبقه آن است. قیمت دعوت به تماشای برنامه‌ها بسته به قبل، بین یا بعد برنامه متفاوت است و بین ۸۰‌ درصد تا دو برابر نرخ طبقه برنامه‌هاست. نرخ هر ثانیه زیرنویس در یک برنامه به اندازه نرخ طبقه همان برنامه است. قیمت آگهی‌های بین برنامه، بین یک و نیم تا دو برابر نرخ طبقه همان برنامه است.

البته در اینجا موضوع دیگری نیز قابل توجه است و آن هم پخش برخی تبلیغات مضر است.

هر چند که اصل‏ یکصد و هفتاد و پنجم‏ قانون اساسی می‌گوید که‌ در رسانه‏‌های‏ گروهی‏ (رادیو و تلویزیون‏) آزادی‏ انتشارات‏ و تبلیغات‏ طبق‏ موازین‌ اسلامی‏ باید تأمین‏ شود اما قرار هم نیست تبلیغاتی که برای جامعه مضر است پخش شود.

سال‌هاست که صداوسیما با انتقاد مشابهی درباره مضر بودن برخی کالاهایی که تبلیغ می‌کند مواجه است. تبلیغاتی که اگر این سازمان بخواهد از آن چشم بپوشد باید فقط در بخش سیما از روزی 1 میلیارد تومان خداحافظی کند. از دیدگاه تبلیغات، کودکان طعمه‌هایی عالی به شمار می‌روند. آنها زیاد تلویزیون نگاه می‌کنند، پول توجیبی زیادی خرج می‌کنند، با مادر‌هایشان به خرید می‌روند و برای خرید آخرین تولید خوراکی و یا دیگر اقلامی که دوست دارند، آنها را تحت فشار می‌گذارند. در اروپا به تدریج قوانین منع تبلیغات برای کودکان فراگیر می‌شود. مخالفان ادعا می‌کنند که کودکان هنوز تجربه لازم برای تمیز تبلیغات از برنامه‌سازی واقعی را ندارند.

«لارم مارن» مشاور عالی وزارت فرهنگ و سوئد می‌گوید: کودکان توان درک موضوع تبلیغات را ندارند و تبلیغات‌چی‌ها نیز از کودکی و ناپختگی آنها سوءاستفاده می‌کنند.

آمارها می‌گوید ۷۰ درصد کودکان از تبلیغات در نحوه رفتار خوب تاثیر می‌گیرند. ۶۰ درصد والدین از تمایل کودک به خرید اجناس تبلیغ‌شده سخن گفته‌اند.

پارسا بازدید : 21 دوشنبه 14 بهمن 1392 نظرات (0)
ترمینال شماره 3 فرودگاه بین المللی کپنهاگ که به شکل هواپیماهای کاغذی که بسیاری از ما در دوران کودکی تجربه ساخت آن را داشته ایم، ساخته شده است.
مهندسان و معماران گاه پروژه های بزرگی خلق می کنند که ساخت آنها در نگاه نخست غیر ممکن و یا بسیار سخت به نظر می رسد، اما وقتی توان مهندسی، هنر و ایده معماری و کار فیزیکی کارگران و البته تکنولوژی و فناوری به همراه سرمایه در یکجا جمع شوند، بسیاری از نا ممکن ها ممکن می شوند.

تصاویر زیر از چهار گوشه کنار جهان است و پروژه های مهندسی و معماری بزرگ و جالب را نشان می دهد که تلفیقی از معیارهای برشمرده شده فوق است:
پارسا بازدید : 18 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

مواد لازم برای پخت قورمه سبزی:

گوشت مغز ران گوسفند با قلم يا راسته بي استخوان گوساله 700 گرم

سبزي قورمه سبزي 1/5 کيلو

لوبيا قرمز دو سوم ليوان

ليموعماني 7 عدد...

پياز 1 عدد

نمک ، فلفل و زردچوبه به ميزان کافي
رب گوجه فرنگي در صورت تمايل 1 قاشق
آبغوره درصورت تمايل
روغن به ميزان لازم

پارسا بازدید : 20 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

خورش «فسنجان به» هم یکی از انواع فسنجان است که این هفته می‌خواهیم درباره‌اش حرف بزنیم؛ شکل تازه‌ای از یک خورش قدیمی…

همه ما خورش فسنجان را می‌شناسیم؛ همان خورشی که با گردوی چرخ‌کرده و رب انار تهیه می‌شود؛ البته با کمی ‌تغییر، مثلاً بعضی‌ها به آن گوشت قلقلی اضافه می‌کنند و بعضی‌ها از گوشت مرغ استفاده می‌کنند. شمالی‌ها این خورش را با گوشت مرغابی می‌پزند و ترش و شیرین بودنش در میان اقوام مختلف، متفاوت است. خلاصه اینکه فسنجان انواع و اقسام مختلفی دارد و با هر تغییری که در ترکیبات تشکیل‌دهنده آن ایجاد می‌شود، نوع خاصی از آن آماده می‌شود؛ از فسنجان ماهی و هویج گرفته تا فسنجان کدو حلوایی و پسته. «فسنجان به» هم یکی از همین انواع است که این هفته می‌خواهیم درباره‌اش حرف بزنیم؛ شکل تازه‌ای از یک خورش قدیمی…
پارسا بازدید : 22 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

مواد لازم :

 هویج قاچ شده  یک و نیم فنجان
 پیاز سفید خرد شده  یک فنجان
 پیاز قرمز خرد شده  یک عدد
 گوجه فرنگی قاچ شده  7 عدد
 کدوی سبز خرد شده 3 فنجان
فلفل دلمه ای یک عدد
ریحان خرد شده دو قاشق سوپ خوری
سیر خرد شده 3 حبه
فلفل ، شکر و نمک از هر کدام یک پر
آرد یک قاشق سوپ خوری
رب گوجه فرنگی 150 گرم
پنیر پارمسان نصف فنجان
خامه  رقیق یک فنجان
پاستا ورقه ای 25 گرم

 

پارسا بازدید : 21 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

 طرزتهیه :

برای تهیه استاک مرغ یا گوشت 10 - 5 کیلو اسکلت مرغ یا استخوان گوسفند را شسته داخل قابلمه بزرگ میریزیم آب اضافه میکنیم میگذاریم بجوشد. کف روی ظرف را می گیریم بعد هویج، فلفل دلمه ای، پیاز، سیر، برگهای کرفس و برگ تره فرنگی هر کدام که در دسترس بود اضافه میکنیم بدون زردچوبه.میگذاریم 6 - 5 ساعت بپزد بعد صاف میکنیم میگذاریم خنک شود وقتی بسته شد و ژله مانند شد روغن زردی که روی آن جمع میشود را جمع کرده و ژله ها را بسته بندی کرده داخل فریزر قرار میدهیم هر وقت لازم شد استفاده میکنیم.

پارسا بازدید : 183 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

مواد لازم :

 جگر گوسفند  ۱ عدد
 سيب زميني  ۲ عدد
گوجه فرنگي ۴ عدد
پياز داغ ۴ قاشق غذا خوري
نمك و زرد چوبه و فلفل به ميزان لازم
جعفري خرد شده ۴ قاشق غذا خوري
رب گوجه فرنگي ۱ قاشق غذا خوری




طرز تهيه :
جگر را به ابعاد تقريبي ۲در ۲ سانتيمتر خرد كنيد و بامقداري آب و نمك و زرچوبه و فلفل بپزيد. سيب زميني ها وگوجه فرنگي را پوست كنده به اندازه جگر خرد كنيد .يك ساعت مانده به پايان طبخ سيب زميني ها را اضافه كرده با حرارت ملايم بپزيد و بقيه مواد را در ۱۰ دقيقه آخر اضافه نماييد .
( بدون سيب زميني هم اين غذا را ميتوانيد درست كنيد)

پارسا بازدید : 19 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

مواد لازم:

گوشت گوسفند: 300 گرم، قیمه‌ای
پیاز درشت: یك عدد، ساطوری
لپه: 100 گرم...
لیمو امانی درشت: 2 عدد
رب گوجه‌فرنگی: 3 قاشق غذاخوری
روغن مایع: به میزان لازم
سیب‌زمینی متوسط: 2 عدد، خلالی
زردچوبه: یك قاشق چای‌خوری
دارچین: یك قاشق چای‌خوری وگلاب یگ قاشق غذا خوری
نمك و فلفل قرمز: به میزان لازم

پارسا بازدید : 27 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

مرغ با پرتقال و ادویه‎های پر خاصیت، غذایی خوشمزه، دل‎چسب و سالم است که خانواده شما را شاداب نگه می‌دارد...



مناسب برای :4 نفر
زمان آماده سازی : کمتر از 1 ساعت

این غذای فرانسوی بهانه خوبی است که یکی از سیزیجات پرطرفدار در آشپزی فرانسوی یعنی رازیانه را بهتر بشناسیم و بیشتر از آن استفاده کنیم. پیشنهاد می‎شود این غذا با برنج قهوه‎ای سرو شود که نتیجه آن یک وعده غذای فوق‎العاده سالم و لذیذ خواهد بود.
هرچند که استفاده از رازیانه تنها در حد پیشنهاد مطرح می‎شود و در این دستور پخت ضروری نیست، اما بد نیست آن را امتحان کنیم. ممکن است آن را تا به‎حال تست نکرده باشیم. به هر صورت این احتمال وجود دارد که یکی از سبزیجات مورد علاقه‎مان شود.
در زمان 1 ساعته می‎توانید مرغ پرتقالی باادویه فرانسوی و سبزیجات مقوی و مختلف را آماده کنید.

پارسا بازدید : 13 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

مواد لازم

برای چهار نفر:

 

گوشت     400 گرم

سیب‌زمینی بزرگ   یک عدد

هویج بزرگ    یک عدد

آلو     12 عدد

پیاز سرخ شده    سه قاشق غذاخوری

رب گوجه فرنگی   یک قاشق غذاخوری

نمک و زردچوبه و فلفل   به مقدار لازم

 زعفران حل شده  دو قاشق غذاخوری

پارسا بازدید : 13 جمعه 04 بهمن 1392 نظرات (0)

ابتدا پیازها را خرد کرده و با روغن زیتون کمی سرخ می کنیم.کدوها را پوست می کنیم و قطعه قطعه می کنیم و می شوئیم.سپس کدوها را به پیاز اضافه کرده و کمی تفت می دهیم و هم می زنیم

 



مواد لازم ;

▪ کدو حلوایی=۴ عدد بزرگ
▪ پیاز=۲ عدد متوسط
▪ سس گوجه فرنگی=۲ قاشق غذاخوری
▪ روغن زیتون=۲ قاشق غذاخوری
▪ هویچ=۲ عدد متوسط
▪ آبلیمو=۱ قاشق غذاخوری
▪ نمک و فلفل، زردچوبه =بمقدار لازم

پارسا بازدید : 9 دوشنبه 30 دی 1392 نظرات (0)

جان اسمیت یک عکاس خلاق است. او در یکی از جدید ترین پروژه های هنری اش تصمیم گرفته یک کار جالب انجام دهد. او لامپ‌ها را پر می‌کند از تیله، نقاشی و مواد رنگی و آن‌‌ها را منفجر می‌کند و در حین انفجار این لامپ‌ها از آن‌ها عکاسی می‌کند. این عکس ها فوق العاده زیبا و هیجان انگیزند. جان این به این کار می‌گوید “شادی و هرج و مرج بعد از انفجار”!

پارسا بازدید : 6 دوشنبه 30 دی 1392 نظرات (0)

کار و زندگی در شهرهای بزرگ معایب بزرگ خودش را دارد. گیر کردن در ترافیک، هوای آلوده، آلودگی صوتی، شلوغی بیش از حد هرکدام به اندازه خودش روح و روان انسان را درگیر می‌کند و به آن آسیب جدی وارد می‌کند. اما زندگی واقعی بر روی کره زمین این چنین نیست و حیات در گوشه و کنار این کره خاکی جریان دارد. زمین به قدری وسیع و بزرگ است که مسلما جاهایی وجود دارد که هیچ کدام از ما حتی اسم آن را نشنیده‌ایم. در این پست قصد داریم سفری کوتاه داشته باشیم به این مناطق زیبا و ناشناخته و شما را با جاهایی آشنا کنیم که شاید تا به حال ندیده باشید.

پارسا بازدید : 49 دوشنبه 30 دی 1392 نظرات (0)

بسته بندی نقش بسیار مهمی را در فروش محصولات مختلف دارد. گاهی یک جنس نه چندان مرغوب با یک بسته بندی مناسب می‌تواند بازار فروش مناسبی را به دست بیاورد و از سویی دیگر یک جنس مرغوب و مناسب با یک بسته‌بندی غیر اصولی نتواند موفقیت چندانی را کسب کند. به همین دلیل فروشندگان محصولات چه فروشنده های کوچک و چه کمپانی های بزرگ همواره به دنبال خلاقیت و نوآوری در محصولاتشان هستند و هزینه‌های بسیاری را در این زمینه مصرف می‌کنند.

بنابرین همیشه بسته‌بندی‌هایی که چند عنصر خلاقیت، جذابیت و کم هزینه بودن را داشته باشند از سوی فروشندگان مورد استقبال قرار می‌گیرند. به زبان ساده‌تر بازار طراحی بسته‌بندی برای محصولات همیشه داغ است و مشتریان خاص خودش را دارد.

چندی پیش خلاقیت یک دانش‌آموز لهستانی را به شما نشان دادیم که با یک ایده ساده یک بسته بندی خلاقانه و مناسب برای حفظ محیط زیست را برای تخم مرغ طراحی کرده بود. در این مطلب قصد داریم یک خلاقیت منحصر به فرد را معرفی کنیم. این خلاقیت مربوط می شود به بسته بندی منحصر به فرد عسل! یک طراح روسی به نام ماکسیم آربازوف این محصول را خلق کرده است. در این طرح زیبا و منحصر به فرد شیشه‌های عسل به گونه‌ای در کنار یکدیگر قرار گرفته اند که طرح یک کندوی عسل را ایجاد کرده اند. تصاویر این طراحی منحصر به فرد را مشاهده کنید.

پارسا بازدید : 17 دوشنبه 30 دی 1392 نظرات (0)

سوپر قهرمانان، شخصیت‌های افسانه‌ای هستند که توسط ذهن خلاق فیلم‌نامه نویسان و رمان نویسان خلق شده‌اند و دارای قدرت‌های خارق العاده‌ای هستند. در دهه اخیر که بازار فیلم‌های تخیلی و جلوه‌های ویژه و انیمیشن سازی رونق گرفت، سوپر قهرمانان افسانه‌ای و شخصیت‌های کارتونی نیز پای به عرصه فیلم‌ها و پویانمایی‌ها گذاشتند.

اما سنگ نوشته‌های قدیمی که نمونه بازر آن را می‌توان در مصر باستان و اهرام مصر دید، شامل کنده کاری‌هایی به شکل نقاشی روی سنگ هستند. و معمولاً وقایعی که در زمان باستان رخ داده‌است را در یک نگاه به تصویر می‌کشد، خلاقیت و ایده این تصویرگر به نام Josh Ln که تخصص ویژه‌ای در طراحی ظاهر سوپر قهرمانان دارد، در تصاویر زیر دیده می‌شود:

پارسا بازدید : 8 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

رئیس اداره نظارت بازار فرابورس از آغاز ارایه تسهیلات جدید مسکن و ارایه اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن خبر داد و گفت: هزینه دریافت تسهیلات 30 میلیون تومانی حدود سه میلیون و500 هزار تومان است.

افسانه اروجی روز شنبه در گفت و گو با ایرنا، با بیان آنکه متقاضیان برای دریافت تسهیلات جدید مسکن به شعب کارگزاری های فرابورس مراجعه کنند، افزود: این افراد می توانند با مراجعه به سایت شرکت فرابورس اطلاعات مربوط به چگونگی دریافت این تسهیلات را در سراسرکشور دریافت کنند.

وی ادامه داد: هر برگ اوراق حق تقدم تسهیلات مسکن معادل 500 هزار تومان است و برهمین اساس برای دریافت تسهیلات 30 میلیون تومانی مسکن باید 60 برگه با قیمت هر برگ 58 هزار تومان خریداری شود.

اروجی تصریح کرد: برهمین اساس هزینه خرید این نوع تسهیلات حدود سه میلیون و 500 هزار تومان است که البته کارمزد اندکی نیز به آن اضافه خواهد شد.

رییس اداره نظارت بازار فرابورس تصریح کرد: با خرید برگه های مذکور گواهی خرید تسهیلات صادر شده و مدارک تسهیلات به بانک مسکن ارسال می شود.

اروجی تاکید کرد: متقاضیان می توانند برای خرید این اوراق به شعب بانک مسکن نیز مراجعه و سفارش خرید تسهیلات را ارایه کنند.

به گفته وی، تاکنون 88 هزار برگه اوراق تسهیلات مسکن توسط متقاضیان خریداری شده است.

رئیس اداره نظارت بازار فرابورس با اشاره به بازگشایی 35 نماد معاملاتی اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن از روز چهارشنبه هفته گذشته، گفت: با اقدام به موقع فرابورس، بازار وام مسکن پس از ایجاد صف خرید مجددا احیا شد.

اروجی ایجاد تعادل در عرضه و تقاضا را دلیل بسته شدن این نمادها در روزهای گذشته عنوان کرد و افزود: نمادهای معاملاتی اوراق حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن با افزایش دامنه نوسان تا سقف 50 درصد بازگشایی شد تا با تخلیه تب بازار نسبت به افزایش قیمت این اوراق و جلوگیری از سفته بازی، شرایط خرید برای متقاضیان واقعی ایجاد شود.

به گفته وی با وجود محدودیت دامنه نوسان قیمت تا سقف 50 درصد بر روی نمادهای معاملاتی حق تقدم استفاده از تسهیلات مسکن، این نمادها به طور متوسط تقریبا در 27 درصد قیمت و با معامله 88 هزار و 300 ورقه در 3 هزار و 837 دفعه معامله به تعادل رسیدند.

گفتنی است، با تصمیمِ شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات بانک مسکن، افزایش 15 میلیون تومانی یافت که این امر اثرات مثبتی بر بازار مسکن خواهد داشت.

در همین راستا این سیاست باعث شد تا شورای پول و اعتبار سقف تسهیلات ساخت و خرید مسکن از 20 میلیون به 35 میلیون تومان برساند و برای زوج هایی که از زمان این مصوبه عقد کرده اند، 50 میلیون تومان تسهیلات برای خرید یک واحد مسکونی نوساز اعطا می کنند.

پارسا بازدید : 12 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

ترمز های الکتریکی چگونه کار می کنند؟

خودرو های هیبرید و همه خودرو های الکتریکی می توانند بخشی از انرژی الکتریکی مورد نیاز خود را دوباره تولید کنند یا باز تولید کنند. این روند توسط ترمز های الکتریکی یا تومز های احیا کننده انرژی انجام می گیرد. در این نوع ترمز انرژی جنبشی خودرو تبدیل به انرژی الکتریکی می شود و باتری ها را شارژ می کند. به عبارت دیگر هنگامی که راننده ترمز می گیرد انرژی جنبشی خودرو به جای اینکه به صورت گرما در دیسک های ترمز تلف شود صرف شارژ باتری ها می شود و به این ترتیب مجموعاً از مصرف انرژی خودرو کاسته می شود چون وقتی که دوباره خودرو نیاز به توان بیشتری برای شتاب گیری دارد این باتری ها موتور الکتریکی را تغذیه می کنند و خودرو به راحتی شتاب می گیرد. در یک خودروی الکتریکی موتور الکتریکی تنها منبع محرک خودرو است در حالیکه در یک خودروی هیبرید موتور الکتریکی در کنار یک موتور درون سوز که می تواند با بنزین یا هر سوخت دیگری کار کند با هم انرژی مورد نیاز برای حرکت خودرو را تامین می کنند. اما این موتور تنها منبع تامین انرژی نیست بلکه هنگامی که لازم باشد به صورت یک ژنراتور عمل کرده ایجاد ترمز می کند و انرژی جنبشی را تبدیل به انرژی الکتریکی می کند تا باتری ها را شارژ کند.

پارسا بازدید : 11 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

سیستم هیدرولیک دو طبقه در موتور سیکلت ها و خودروی های لوکس و با آخرین فناوری یافت می شود. مثلاً در موتور سیکلت های کمپانی BMW این فناوری وجود دارد. این سیستم از دو مدار مجزا تشکیل شده است. یکی مدار فرمان است که با فشردن پدال مستقیما با آن در ارتباط هستید. و مدار دوم که با یک کامپیوتر کنترل می شود مداری است که مستقیما به ترمز شما متصل شده است و نیروی بزرگی برای توقف خودرو فراهم می کند. زمانی که پدال ترمز را می فشارید در حقیقت یک سیگنال فشار از طریق مدار فرمان برای کامپیوتر ارسال می شود. کامپیوتر با اندازه گیری فشار متوجه می شود که راننده چقدر محکم ترمز گرفته است و با کمک یک سیستم سرو و پمپ نیروی متناسب با آن به سمت ترمز ها ارسال می کند، تا ترمز ها را فعال نماید. و اگر راننده کاری غیر معقول انجام دهد مثلاً در سرعت ۱۵۰ کیلومتر در ساعت محکم روی پدال ترمز بکوبد! کامپیوتر متوجه می شود که این کار منجر به چرخش خودرو یا حتی چپ شدن آن شود و تمام نیرو را به صورت ناگهانی به سمت ترمز ها اعمال نمی کند و در عوض از سنسور های سرعت و سنسور ABS استفاده می کند تا بهترین فشار ممکن را برای متوقف کردن خودرو به مدار ثانویه اعمال نماید تا حدی که کنترل خودرو از دست راننده خارج نشود. یکی دیگر از برتری های سیستم ترمز دو طبقه این است که چون مدار فرمان کاملاً مجزا است گرمای سمت فشار بالا به سمت مدار فرمان ترمز منتقل نمی شود. یکی از ایراداتی که به این نوع سیستم وارد شده است این است که دو سیستم هیدرولیک مجزا داردیم که باید برای تعمیرات و نگهداری آنها توجه بیشتری انجام شود.

پارسا بازدید : 24 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

اگر خودرو شما دچار احساس لرزش و فرمان لرزان بود به احتمال فراوان چرخ‌های خودرو شما احتیاج به هم ترازی دارند و داشتن یک تراز مطمئن در چرخ‌ها می‌تواند بخش مهمی‌از هزینه تعمیر و نگاه داری وسیله نقلیه شما را کاهش داده و در هزینه و پول شما در دراز مدت صرفه جویی کند.

hawkeye_elite_lg-alignment

پارسا بازدید : 158 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

اتومبیل زیبایی که چند سال پیش پول خریدش را نداشتید و امروز آن را با قیمتی مناسب پیدا کرده اید، البته دست دومش را! در اینجا می بینید که چگونه باید یک اتومبیل دست دوم از نمایندگی یا یک شخص بخرید.

۱- از هرکجا که می توانید آگهی فروش اتومبیل پیدا کنید. از آگهی نمایندگی ها در روزنامه تا آگهی های شخصی چاپ شده و آنلاین. این گونه می توانید از اتومبیل های فروشی در شهر خود باخبر شوید. اغلب نمایندگی ها، اتومبیل ها را پیش فروش می کنند که معمولاً گران تر هستند و گارانتی محدودتری دارند.

۲- لیستی از ویژگی هایی که می خواهید اتومبیل داشته باشد بنویسید، همراه با کیلومتر مصرفی قابل قبول و دیگر شرایط.

۳- با فروشندگان اتومبیل های انتخابی تان قرار ملاقات بگذارید و دوستانی که خوره اتومبیل هستند را هم همراه خود ببرید. از هر چیزی یادداشت برداری کنید.

۴- بپرسید چگونه از آن مراقبت کرده اند و اتومبیل ها را به دقت بازرسی کنید. حواس تان به زنگ زدگی ها باشد. از افرادی که اتومبیل دست دوم خریده اند سؤال کنید. تجربه ی آن ها می تواند به شما کمک کند.

۵- از فروشنده سوال بپرسید تا مبادا آخر سر گرفتار جنس بنجل شوید. سؤالاتی مثل، کیلومتر مصرفی ماشین، صاحبان قبلی اتومبیل و همچنین تصادفات و صدماتی که به اتومبیل وارد شده است. و اگر فروشنده با شما صادق نیست از اهل فن برای یافتن پاسخ این سؤلات کمک بگیرید.

۶- ماشین را امتحان کنید. آیا در آن راحتید؟ به آزاد راه بروید، صفر تا صد آن را امتحان کنید تا ببینید قدرت اتومبیل چقدر است. نیش ترمز بزنید ببینید خوب عمل می کند. تمام چراغ ها، چراغ ترمز، نور بالا، نور پایین، چراغ خطر، مه شکن، راهنماها، برف پاک کن، رادیو، بخاری، کولر و پنکه را روشن کنید و از دوست تان بخواهید چراغ ها را کنترل کند. درها، پنجره ها و بوق را امتحان کنید. به لاستیک اتومبیل دقت کنید ببینید آج خوبی دارند یا نه. چون لاستیک نو چند صد هزار تومانی خرج دارد.

۷- وقتی اتومبیل مورد پسندتان را پیدا کردید، آن را به مکانیکی برده و چک کنید.

۸- بعد از اینکه با نمایندگی سر قیمتی توافق کردید، فرم های لازم از جمله صورت معامله و سند اتومبیل را به شما تحویل می دهد.

نکات و هشدارها

اگر فروشنده ای می خواهد سریع معامله را ختم کند، بهتر است از او دوری کنید. معلوم نیست چه ماشینی را می خواهد قالب شما کند، اما در اینکه می خواهد جیب شما را خالی کند شکی نیست.

شماره شناسایی اتومبیل را با شماره ی روی داشبورد یا زیر کاپوت یا کناره در و نیز برگه ی صورت معامله مطابقت دهید. عدم تطابق شماره نشان دهنده ی دزدی بودن قطعات و یا خود اتومبیل می باشد.

اگر فروشنده سند را تحویل نمی دهد، یعنی اینکه قسط اتومبیل را پرداخت نکرده است. همراه فروشنده به بانک رفته و بدهی را صفر کنید. بدون سند اتومبیل شما ثبت نمی شود.

پارسا بازدید : 14 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: دوربین های چراغ های راهنمایی و رانندگی در ثبت گردش به چپ و راست مشکل دارند که آن را اعمال نمی کنیم اما در مورد عبور از چراغ قرمز و تجاوز به خط عابر پیاده تمام جریمه ها ثبت می شود.

به گزارش خبرآنلاین، سردار حسین رحیمی امروز در دیداری از مجموعه رسانه ای خبر، در مورد مسائل مختلف راهنمایی و رانندگی تهران مانند ترافیک، آلودگی هوا، جریمه و مشکلات موتورسیکلت ها گفت و گو کرد. رئیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرک در کافه خبر گفت: طرح نصب دوربین در چراغ قرمزها بسیار موفقیت آمیز بود و تا پایان سال تعداد آن به ۱۰۰ تا ۱۲۰ دوربین می رسد.

او گفت: متاسفانه این دوربینها در ثبت گردش به چپ و راست مشکل دارند که آن را اعمال نمی کنیم اما در مورد عبور از چراغ قرمز و خط عابر پیاده تمام جریمه ها ثبت می شود. سردار رحیمی با بیان اینکه این چراغها به محض اینکه قرمز شود تخلف را ثبت می کند ادامه داد: بنابراین بهتر است رانندگان چراغ زرد را هم رد نکنند. رئیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: با این دوربینها، دیگر رانندگان رعایت می کنند و ماموران هم کاری ندارند.

او گفت: البته طرح ساماندهی گذرگاه های عابران پیاده را هنوز داریم و خوشبختانه گذرگاه عابر پیاده نسبت به شهرهای دیگر خیلی بهتر شده است. به گفته رحیمی تا پایان سال تعداد چهارراه های مجهز به دوربین ثبت تخلفات به بیش از ۱۲۰ مورد در تهران می رسد.

پارسا بازدید : 9 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

در این کتاب می خوانیم:
– آشنایی با سیستم سوخت رسانی و جرقه
– نکات عیب یابی و نگهداری
– معرفی تجهیزات خودرو
– گارانتی

این خودرو دوران بسیار خوبی را در بازار کشور ما سپری کرد و حتی با وجود خودروهای جدید هنوز هم نقش خود را به عنوان یک خودروی پر طرفدار تا به امروز حفظ کرده است. این خودرو به علت قیمت مناسب و مصرف پایین، خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و خود را در جایگاه پرفروشترین خودروهای بازار داخلی قرار داد. سرویس آسان و دسترسی به قطعات یدکی و خرید و فروش راحت آن از دیگر مزایای مهم این خودرو به شمار می رود این خودرو در مدلهای ۱۳۲ ,۱۴۱ ,GTX , LX , CD 5 , DM تولید و به بازار عرضه شد. شاید این خودرو بعضی اوقات بد قلق می شود ولی امروز یکی از دوستان بسیار خوب شماست. دوستی به نام پراید.

پارسا بازدید : 16 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

طراحی و تولید این خودرو با آخرین دستاوردهای مهندسی و استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد. شتاب بالا، قابلیتهای دینامیکی خوب، سازگاری با محیط زیست و مصرف سوخت پایین از ویژگیهای این خودرو به شمار می رود. این اتومبیل در انواع مختلف بنزینی و دیزلی در فرانسه تولید شده است. مدل HDI بنزینی آن در شرکت ایران خودرو تولید شد و با تکامل آن در تیپهای مختلف به بازار ارائه شد. بله او کسی نیست جز دوست شما پژو ۲۰۶

پارسا بازدید : 396 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

دریافت خلافی،نمره منفی، اطلاع از جابه جایی اتومبیل به پارکینگ پلیس، اطلاع وضعیت راه بین دو شهر خاص از طریق پیامک

 شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید خلافی خودرو خود را گرفته و آن را پرداخت کنید. مسلما برای این کار باید وقت زیادی را صرف کنید چون ابتدا باید به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید و با پرداخت مبلغ ۱۸۰۰ تومان  خلافی خودرو را دریافت کنید، و تازه پس از آن باید مبلغ خلافی را پس از سپری کردن مدتی در صف یکی از شعب بانک ملی یا دستگاه های خودپرداز پرداخت نمایید. اما اگر به شیوه های  زیر عمل کنید می توانید به راحتی و به سرعت و بدون اینکه از خانه خارج شوید خلافی خودرو را پرداخت نمایید:

پارسا بازدید : 10 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

از دیرباز و در همه جهان زندگی خصوصی ورزشکاران مشهور به خصوص فوتبالیست ها مورد اهمیت رسانه ها و مردم بوده. این مسئله در ایران نیز صدق می کند و خیلی از مردم دوست دارند از رخدادهای زندگی ورزشکاران مورد علاقه خود مطلع شوند.

یکی از مواردی که بسیاری می خواهند بدانند این است که فوتبالیست ها و مربیان معروف چه ماشین هایی سوار می شوند و به چه اتومبیلهایی علاقه دارند. این علاقه معمولا مورد استقبال فوتبالیست های ایرانی واقع نمی شود و سعی می کنند مانند سایر مسائل زندگی شان، اتومبیل های اصلی خود را پنهان کنند و با ماشین دیگری سر تمرین بروند یا در اماکن عمومی ظاهر شوند. علت این را می توان در دلایلی چون تمارض به پایین بودن مبلغ قرارداد، در امان ماندن از مزاحمان احتمالی و … جستجو کرد.

پارسا بازدید : 15 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)
"ویساروت آنگ کاتاوانیچ"، عکاس تایلندی، پرتره هایی جالب توجه و شگفت انگیزی از ماهی فایتر سیامی خلق کرده که رنگ های دیدنی و باله های گوناگون و زرق و برق دار این گونه را بیش از پیش در کانون توجه قرار می دهند.
پرتره های سیامی!(تصویری)

 

 "ویساروت آنگ کاتاوانیچ"، عکاس تایلندی، پرتره هایی جالب توجه و شگفت انگیزی از ماهی فایتر سیامی خلق کرده که رنگ های دیدنی و باله های گوناگون و زرق و برق دار این گونه را بیش از پیش در کانون توجه قرار می دهند. عکس های آنگ کاتاوانیچ ساده و حرفه ای بوده که استفاده از پس زمینه های سیاه و یا سفید به بیننده این امکان را می دهد تا تمرکز بیشتری بر رنگ های زیبای این حیوانات داشته و همچنین به آنها ظاهری بی وزن و جداشده را می دهد.

پارسا بازدید : 9 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)
همچنین طبق بررسی‌های انجام شده تمام انواع مغزها به یک اندازه خاصیت لاغرکنندگی ندارند بلکه مفیدترین آنها از این نظر شامل مغز بادام، بادام هندی، پسته و گردو هستند.
 

این مواد خوراکی همچنین منبع غنی از ویتامین E و منیزیم هستند.

پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید دریافتند برخی از مواد خوراکی چرب همچون آجیل، نقش کلیدی در رژیم‌های لاغری دارند.

«جوآن سابات»، محقق ارشد این بررسی گفت: آزمایش‌های انجام شده حاکی از آن است افرادی که خشکبار را در رژیم غذایی منظم روزانه خود می‌گنجانند، کمتر با خطر ابتلا به چاقی یا سندرم متابولیک مواجه هستند. 

همچنین طبق بررسی‌های انجام شده تمام انواع مغزها به یک اندازه خاصیت لاغرکنندگی ندارند بلکه مفیدترین آنها از این نظر شامل مغز بادام، بادام هندی، پسته و گردو هستند.

این پزشکان در پاسخ به این پرسش که چگونه مواد خوراکی حاوی 50 تا 75 درصد چربی در لاغر کردن افراد نقش دارند اظهار داشتند: آجیل سرشار از فیبر و پروتئین است و مصرف آن به فرد احساس سیری کامل می‌دهد. این مواد خوراکی همچنین منبع غنی از ویتامین E و منیزیم هستند.

دکتر سابات همچنین گفت: 25 سال پیش هیچ کس باور نداشت مصرف آجیل برای سلامت بدن مفید باشد اما اکنون مشخص شده آجیل بخشی از رژیم سالم و سنتی به خصوص در رژیم‌های مدیترانه‌ای، آسیایی یا گیاهی است.

منبع: ایسنا

پارسا بازدید : 15 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

شرکت زیست فناوری بیوگلو با استفاده از فرآیندهای زیستی مصنوعی اولین گیاه تزئینی شب تاب را تولید کرده است.
 

به گزارش مهر، شرکت بیوگلو در مرکز علمی گیاهان دونالد دانفورت در سنت لوئیس، میسوری اعلام کرده است که این گیاه شب تاب که آن را استارلایت آواتار می نامند اولین گیاهی است که به صورت خودکار بدون نیاز به اقدامات خارجی یا محرکهای شیمیایی و یا نور ماوراء بنفش می درخشد.

الکساندر ریچوسکی بنیانگذار شرکت بیوگلو و خالق این گیاه شب تاب گفت: این گیاه هیچ نمونه قابل مقایسه ای در بازار ندارد و اولین گیاه در دنیا محسوب می شود که چنین ویژگی دارد.

ریچوسکی کارشناس میکروبیولوژی این گیاه را با واردکردن دی ان ای یک باکتری شب تاب دریایی به ژنوم کلروپلاست یک گیاه عادی خانگی تولید کرده است و در نتیجه آن ریشه و برگهای این گیاه نور ضعیفی شبیه به نور حشرات شب تاب و سایر اورگانیسمهای شب تاب زیستی از خود ساتع می کند.


 

ریچوسکی درحال حاضر روی افزایش روشنایی گیاه کار می کند، درحال حاضر این نور تنها در یک اتاق تاریخ قابل مشاهده است.

براساس اظهارات این مبتکر، این تکنیک موجب می شود که افراد بسیاری به گیاهان تزئینی علاقمند شوند و جدا از این می توان از گیاهان شب تاب برای طراحی نور هم بهره برد.
پارسا بازدید : 10 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)
اتومبيلمقدارتغییرکمترینبیشترین  
405 ( نمايندگي/ تومان) ۲۵,۱۸۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۵,۱۸۰,۰۰۰ ۲۵,۱۸۰,۰۰۰    
206 تيپ2 ( بازار/ تومان) ۳۷,۵۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۳۷,۵۰۰,۰۰۰ ۳۷,۵۰۰,۰۰۰    
405 ( بازار/ تومان) ۲۷,۶۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۷,۶۰۰,۰۰۰ ۲۷,۶۰۰,۰۰۰    
206 تيپ2 (نمايندگي/ تومان) ۲۹,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۹,۰۰۰,۰۰۰ ۲۹,۰۰۰,۰۰۰    
206 تيپ 5 (نمايندگي/ تومان) ۳۴,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۳۴,۰۰۰,۰۰۰ ۳۴,۰۰۰,۰۰۰    
206 تيپ 5 (بازار/ تومان) ۳۶,۷۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۳۶,۷۰۰,۰۰۰ ۳۶,۷۰۰,۰۰۰    
206 تيپ 6 ( نمايندگي/ تومان) ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۳۹,۰۰۰,۰۰۰ ۳۹,۰۰۰,۰۰۰    
206 تيپ 6 ( بازار/ تومان) ۴۹,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۴۹,۰۰۰,۰۰۰ ۴۹,۰۰۰,۰۰۰    
206 صندوق دار V20 ( نمايندگي/ تومان) ۳۷,۵۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۳۷,۵۰۰,۰۰۰ ۳۷,۵۰۰,۰۰۰    
206 صندوق دار V20 ( بازار/ تومان) ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۳۸,۰۰۰,۰۰۰ ۳۸,۰۰۰,۰۰۰    
207 دنده اتوماتيک (نمايندگي/ تومان) ۴۵,۵۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۴۵,۵۰۰,۰۰۰ ۴۵,۵۰۰,۰۰۰    
پارس سال (نمايندگي/ تومان) ۲۹,۹۷۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۹,۹۷۰,۰۰۰ ۲۹,۹۷۰,۰۰۰    
207 دنده اتوماتيک ( بازار/ تومان) ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ۵۶,۰۰۰,۰۰۰    
پارس سال(بازار/ تومان) ۳۵,۵۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۳۵,۵۰۰,۰۰۰ ۳۵,۵۰۰,۰۰۰    
سمند ال ايکس ( نمايندگي/ تومان) ۲۳,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۳,۰۰۰,۰۰۰ ۲۳,۰۰۰,۰۰۰    
سمند ال ايکس (بازار/ تومان) ۲۷,۱۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۷,۱۰۰,۰۰۰ ۲۷,۱۰۰,۰۰۰    
تيبا (بازار/ تومان) ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۲,۰۰۰,۰۰۰ ۲۲,۰۰۰,۰۰۰    
تيبا (نمايندگي/ تومان/غيرمتاليك) ۱۸,۷۹۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۸,۷۹۰,۰۰۰ ۱۸,۷۹۰,۰۰۰    
تندر 90 مدل E2 (نمايندگي/ تومان) ۳۵,۰۵۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۳۵,۰۵۰,۰۰۰ ۳۵,۰۵۰,۰۰۰    
تندر 90 مدل E2 (بازار/ تومان) ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۳۷,۰۰۰,۰۰۰    
پرادو ( نمايندگي/ تومان) ۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۲۰,۰۰۰,۰۰۰    
پرادو (بازار/ تومان) ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰ ۲۴۰,۰۰۰,۰۰۰    
کرولا (نمايندگي/ تومان) ۹۱,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۹۱,۰۰۰,۰۰۰ ۹۱,۰۰۰,۰۰۰    
کرولا (بازار/ تومان) ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۸,۰۰۰,۰۰۰    
مزدا 3 ( نمايندگي/ تومان) ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۹۵,۰۰۰,۰۰۰    
مزدا 3 (بازار/ تومان) ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰ ۱۲۰,۰۰۰,۰۰۰    
ياريس هاچ‌بک ( نمايندگي/ تومان) ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۴۶,۰۰۰,۰۰۰ ۴۶,۰۰۰,۰۰۰    
ياريس هاچ‌بک ( بازار/ تومان) ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۸۵,۰۰۰,۰۰۰ ۸۵,۰۰۰,۰۰۰    
پراید 111- LE کیسه هوا (نمايندگي/ تومان/غيرمتاليك) ۱۵,۲۶۸,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۵,۲۶۸,۰۰۰ ۱۵,۲۶۸,۰۰۰    
پراید 111- LE کیسه هوا ( بازار/ تومان) ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۹,۰۰۰,۰۰۰ ۱۹,۰۰۰,۰۰۰    
پراید 132- LE کیسه هوا (نمايندگي / تومان/غيرمتاليك) ۱۵,۰۸۲,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۵,۰۸۲,۰۰۰ ۱۵,۰۸۲,۰۰۰    
پراید 132- LE کیسه هوا (بازار/ تومان) ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۶,۰۰۰,۰۰۰    
پراید 141- LE کیسه هوا (نمايندگي/ تومان/غيرمتاليك) ۱۵,۱۵۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۵,۱۵۰,۰۰۰ ۱۵,۱۵۰,۰۰۰    
پراید 141- LE کیسه هوا (بازار/ تومان) ۱۸,۲۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۸,۲۰۰,۰۰۰ ۱۸,۲۰۰,۰۰۰    
مگان اتوماتيک 2000 سي‌سي (نمایندگی/تومان) ۷۴,۴۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۰ ۰    
مگان اتوماتيک 2000 سي‌سي (بازار/تومان) ۸۹,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۰ ۰    
آزرا (نمایندگی/تومان) ۱۵۶,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۵۶,۰۰۰,۰۰۰ ۱۵۶,۰۰۰,۰۰۰    
آزرا (بازار/تومان) ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰ ۱۹۵,۰۰۰,۰۰۰    
سوناتا (نمایندگی/تومان) ۱۳۷,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۳۷,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۷,۰۰۰,۰۰۰    
سوناتا (بازار/تومان) ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰ ۱۳۲,۰۰۰,۰۰۰    
رانا (بازار/تومان) ۳۱,۷۰۰,۰۰۰ (%۰) ۰ ۳۱,۷۰۰,۰۰۰ ۳۱,۷۰۰,۰۰۰    
رانا(نمایندگی/ تومان) ۳۰,۲۳۲,۰۰۰ (%۰) ۰ ۳۰,۲۳۲,۰۰۰ ۳۰,۲۳۲,۰۰۰
اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 0
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 2
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 20
  • بازدید ماه : 14
  • بازدید سال : 341
  • بازدید کلی : 1,978