loading...
مجله تفریحی تهرانشهر
پارسا بازدید : 25 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

اگر خودرو شما دچار احساس لرزش و فرمان لرزان بود به احتمال فراوان چرخ‌های خودرو شما احتیاج به هم ترازی دارند و داشتن یک تراز مطمئن در چرخ‌ها می‌تواند بخش مهمی‌از هزینه تعمیر و نگاه داری وسیله نقلیه شما را کاهش داده و در هزینه و پول شما در دراز مدت صرفه جویی کند.

hawkeye_elite_lg-alignment

پارسا بازدید : 159 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

اتومبیل زیبایی که چند سال پیش پول خریدش را نداشتید و امروز آن را با قیمتی مناسب پیدا کرده اید، البته دست دومش را! در اینجا می بینید که چگونه باید یک اتومبیل دست دوم از نمایندگی یا یک شخص بخرید.

۱- از هرکجا که می توانید آگهی فروش اتومبیل پیدا کنید. از آگهی نمایندگی ها در روزنامه تا آگهی های شخصی چاپ شده و آنلاین. این گونه می توانید از اتومبیل های فروشی در شهر خود باخبر شوید. اغلب نمایندگی ها، اتومبیل ها را پیش فروش می کنند که معمولاً گران تر هستند و گارانتی محدودتری دارند.

۲- لیستی از ویژگی هایی که می خواهید اتومبیل داشته باشد بنویسید، همراه با کیلومتر مصرفی قابل قبول و دیگر شرایط.

۳- با فروشندگان اتومبیل های انتخابی تان قرار ملاقات بگذارید و دوستانی که خوره اتومبیل هستند را هم همراه خود ببرید. از هر چیزی یادداشت برداری کنید.

۴- بپرسید چگونه از آن مراقبت کرده اند و اتومبیل ها را به دقت بازرسی کنید. حواس تان به زنگ زدگی ها باشد. از افرادی که اتومبیل دست دوم خریده اند سؤال کنید. تجربه ی آن ها می تواند به شما کمک کند.

۵- از فروشنده سوال بپرسید تا مبادا آخر سر گرفتار جنس بنجل شوید. سؤالاتی مثل، کیلومتر مصرفی ماشین، صاحبان قبلی اتومبیل و همچنین تصادفات و صدماتی که به اتومبیل وارد شده است. و اگر فروشنده با شما صادق نیست از اهل فن برای یافتن پاسخ این سؤلات کمک بگیرید.

۶- ماشین را امتحان کنید. آیا در آن راحتید؟ به آزاد راه بروید، صفر تا صد آن را امتحان کنید تا ببینید قدرت اتومبیل چقدر است. نیش ترمز بزنید ببینید خوب عمل می کند. تمام چراغ ها، چراغ ترمز، نور بالا، نور پایین، چراغ خطر، مه شکن، راهنماها، برف پاک کن، رادیو، بخاری، کولر و پنکه را روشن کنید و از دوست تان بخواهید چراغ ها را کنترل کند. درها، پنجره ها و بوق را امتحان کنید. به لاستیک اتومبیل دقت کنید ببینید آج خوبی دارند یا نه. چون لاستیک نو چند صد هزار تومانی خرج دارد.

۷- وقتی اتومبیل مورد پسندتان را پیدا کردید، آن را به مکانیکی برده و چک کنید.

۸- بعد از اینکه با نمایندگی سر قیمتی توافق کردید، فرم های لازم از جمله صورت معامله و سند اتومبیل را به شما تحویل می دهد.

نکات و هشدارها

اگر فروشنده ای می خواهد سریع معامله را ختم کند، بهتر است از او دوری کنید. معلوم نیست چه ماشینی را می خواهد قالب شما کند، اما در اینکه می خواهد جیب شما را خالی کند شکی نیست.

شماره شناسایی اتومبیل را با شماره ی روی داشبورد یا زیر کاپوت یا کناره در و نیز برگه ی صورت معامله مطابقت دهید. عدم تطابق شماره نشان دهنده ی دزدی بودن قطعات و یا خود اتومبیل می باشد.

اگر فروشنده سند را تحویل نمی دهد، یعنی اینکه قسط اتومبیل را پرداخت نکرده است. همراه فروشنده به بانک رفته و بدهی را صفر کنید. بدون سند اتومبیل شما ثبت نمی شود.

پارسا بازدید : 14 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ گفت: دوربین های چراغ های راهنمایی و رانندگی در ثبت گردش به چپ و راست مشکل دارند که آن را اعمال نمی کنیم اما در مورد عبور از چراغ قرمز و تجاوز به خط عابر پیاده تمام جریمه ها ثبت می شود.

به گزارش خبرآنلاین، سردار حسین رحیمی امروز در دیداری از مجموعه رسانه ای خبر، در مورد مسائل مختلف راهنمایی و رانندگی تهران مانند ترافیک، آلودگی هوا، جریمه و مشکلات موتورسیکلت ها گفت و گو کرد. رئیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرک در کافه خبر گفت: طرح نصب دوربین در چراغ قرمزها بسیار موفقیت آمیز بود و تا پایان سال تعداد آن به ۱۰۰ تا ۱۲۰ دوربین می رسد.

او گفت: متاسفانه این دوربینها در ثبت گردش به چپ و راست مشکل دارند که آن را اعمال نمی کنیم اما در مورد عبور از چراغ قرمز و خط عابر پیاده تمام جریمه ها ثبت می شود. سردار رحیمی با بیان اینکه این چراغها به محض اینکه قرمز شود تخلف را ثبت می کند ادامه داد: بنابراین بهتر است رانندگان چراغ زرد را هم رد نکنند. رئیس راهنمایی و رانندگی تهران گفت: با این دوربینها، دیگر رانندگان رعایت می کنند و ماموران هم کاری ندارند.

او گفت: البته طرح ساماندهی گذرگاه های عابران پیاده را هنوز داریم و خوشبختانه گذرگاه عابر پیاده نسبت به شهرهای دیگر خیلی بهتر شده است. به گفته رحیمی تا پایان سال تعداد چهارراه های مجهز به دوربین ثبت تخلفات به بیش از ۱۲۰ مورد در تهران می رسد.

پارسا بازدید : 9 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

در این کتاب می خوانیم:
– آشنایی با سیستم سوخت رسانی و جرقه
– نکات عیب یابی و نگهداری
– معرفی تجهیزات خودرو
– گارانتی

این خودرو دوران بسیار خوبی را در بازار کشور ما سپری کرد و حتی با وجود خودروهای جدید هنوز هم نقش خود را به عنوان یک خودروی پر طرفدار تا به امروز حفظ کرده است. این خودرو به علت قیمت مناسب و مصرف پایین، خیلی زود مورد توجه قرار گرفت و خود را در جایگاه پرفروشترین خودروهای بازار داخلی قرار داد. سرویس آسان و دسترسی به قطعات یدکی و خرید و فروش راحت آن از دیگر مزایای مهم این خودرو به شمار می رود این خودرو در مدلهای ۱۳۲ ,۱۴۱ ,GTX , LX , CD 5 , DM تولید و به بازار عرضه شد. شاید این خودرو بعضی اوقات بد قلق می شود ولی امروز یکی از دوستان بسیار خوب شماست. دوستی به نام پراید.

پارسا بازدید : 17 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

طراحی و تولید این خودرو با آخرین دستاوردهای مهندسی و استانداردهای روز دنیا مطابقت دارد. شتاب بالا، قابلیتهای دینامیکی خوب، سازگاری با محیط زیست و مصرف سوخت پایین از ویژگیهای این خودرو به شمار می رود. این اتومبیل در انواع مختلف بنزینی و دیزلی در فرانسه تولید شده است. مدل HDI بنزینی آن در شرکت ایران خودرو تولید شد و با تکامل آن در تیپهای مختلف به بازار ارائه شد. بله او کسی نیست جز دوست شما پژو ۲۰۶

پارسا بازدید : 396 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

دریافت خلافی،نمره منفی، اطلاع از جابه جایی اتومبیل به پارکینگ پلیس، اطلاع وضعیت راه بین دو شهر خاص از طریق پیامک

 شاید برای شما پیش آمده باشد که بخواهید خلافی خودرو خود را گرفته و آن را پرداخت کنید. مسلما برای این کار باید وقت زیادی را صرف کنید چون ابتدا باید به یکی از دفاتر پلیس+۱۰ مراجعه کنید و با پرداخت مبلغ ۱۸۰۰ تومان  خلافی خودرو را دریافت کنید، و تازه پس از آن باید مبلغ خلافی را پس از سپری کردن مدتی در صف یکی از شعب بانک ملی یا دستگاه های خودپرداز پرداخت نمایید. اما اگر به شیوه های  زیر عمل کنید می توانید به راحتی و به سرعت و بدون اینکه از خانه خارج شوید خلافی خودرو را پرداخت نمایید:

پارسا بازدید : 11 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)

از دیرباز و در همه جهان زندگی خصوصی ورزشکاران مشهور به خصوص فوتبالیست ها مورد اهمیت رسانه ها و مردم بوده. این مسئله در ایران نیز صدق می کند و خیلی از مردم دوست دارند از رخدادهای زندگی ورزشکاران مورد علاقه خود مطلع شوند.

یکی از مواردی که بسیاری می خواهند بدانند این است که فوتبالیست ها و مربیان معروف چه ماشین هایی سوار می شوند و به چه اتومبیلهایی علاقه دارند. این علاقه معمولا مورد استقبال فوتبالیست های ایرانی واقع نمی شود و سعی می کنند مانند سایر مسائل زندگی شان، اتومبیل های اصلی خود را پنهان کنند و با ماشین دیگری سر تمرین بروند یا در اماکن عمومی ظاهر شوند. علت این را می توان در دلایلی چون تمارض به پایین بودن مبلغ قرارداد، در امان ماندن از مزاحمان احتمالی و … جستجو کرد.

پارسا بازدید : 15 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)
"ویساروت آنگ کاتاوانیچ"، عکاس تایلندی، پرتره هایی جالب توجه و شگفت انگیزی از ماهی فایتر سیامی خلق کرده که رنگ های دیدنی و باله های گوناگون و زرق و برق دار این گونه را بیش از پیش در کانون توجه قرار می دهند.
پرتره های سیامی!(تصویری)

 

 "ویساروت آنگ کاتاوانیچ"، عکاس تایلندی، پرتره هایی جالب توجه و شگفت انگیزی از ماهی فایتر سیامی خلق کرده که رنگ های دیدنی و باله های گوناگون و زرق و برق دار این گونه را بیش از پیش در کانون توجه قرار می دهند. عکس های آنگ کاتاوانیچ ساده و حرفه ای بوده که استفاده از پس زمینه های سیاه و یا سفید به بیننده این امکان را می دهد تا تمرکز بیشتری بر رنگ های زیبای این حیوانات داشته و همچنین به آنها ظاهری بی وزن و جداشده را می دهد.

پارسا بازدید : 9 شنبه 28 دی 1392 نظرات (0)
همچنین طبق بررسی‌های انجام شده تمام انواع مغزها به یک اندازه خاصیت لاغرکنندگی ندارند بلکه مفیدترین آنها از این نظر شامل مغز بادام، بادام هندی، پسته و گردو هستند.
 

این مواد خوراکی همچنین منبع غنی از ویتامین E و منیزیم هستند.

پزشکان آمریکایی در یک مطالعه جدید دریافتند برخی از مواد خوراکی چرب همچون آجیل، نقش کلیدی در رژیم‌های لاغری دارند.

«جوآن سابات»، محقق ارشد این بررسی گفت: آزمایش‌های انجام شده حاکی از آن است افرادی که خشکبار را در رژیم غذایی منظم روزانه خود می‌گنجانند، کمتر با خطر ابتلا به چاقی یا سندرم متابولیک مواجه هستند. 

همچنین طبق بررسی‌های انجام شده تمام انواع مغزها به یک اندازه خاصیت لاغرکنندگی ندارند بلکه مفیدترین آنها از این نظر شامل مغز بادام، بادام هندی، پسته و گردو هستند.

این پزشکان در پاسخ به این پرسش که چگونه مواد خوراکی حاوی 50 تا 75 درصد چربی در لاغر کردن افراد نقش دارند اظهار داشتند: آجیل سرشار از فیبر و پروتئین است و مصرف آن به فرد احساس سیری کامل می‌دهد. این مواد خوراکی همچنین منبع غنی از ویتامین E و منیزیم هستند.

دکتر سابات همچنین گفت: 25 سال پیش هیچ کس باور نداشت مصرف آجیل برای سلامت بدن مفید باشد اما اکنون مشخص شده آجیل بخشی از رژیم سالم و سنتی به خصوص در رژیم‌های مدیترانه‌ای، آسیایی یا گیاهی است.

منبع: ایسنا

تعداد صفحات : 4

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 33
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 33
  • آی پی دیروز : 2
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 4
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 2
  • بازدید هفته : 53
  • بازدید ماه : 47
  • بازدید سال : 374
  • بازدید کلی : 2,011